ASSI Indien

Hjælp Indiens udsatte

Det er svært at være kasteløs eller at tilhøre andre religioner i et land som Indien med over 80% hinduer.

Samarbejdet mellem Strandkirkefællesskabet og ASSI
Strandkirkefællesskabets arbejde er i forlængelse af Aktiv Missions samarbejde med ASSI, som siden 2011 har støttet Asian Sahyogi Sanstha India (ASSI), som blev grundlagt i 1996. ASSI  hjælper hjemløse børn, som bor på togstationer, opretter  læringscentre hvor børn, unge og voksne kan modtage undervisning, besøger indsatte i fængsler, uddanner ledere og igangsætter fællesskaber omkring budskabet om næstekærlighed.

Kaldt til at vise næstekærlighed

ASSI har et holistisk syn på verden, som betyder, at det enkelte menneskes behov ubetinget. De fire grundsten, ASSI arbejder ud fra, er:

1. Pionerarbejde, hvor organisationen hele tiden søger at møde nye mennesker og skabe nye projekter, som kan være til gavn for udsatte befolkningsgrupper.
    2. Lederudvikling, hvor en ny leder vandrer i mesterlære tæt sammen med en erfaren leder.
    3. Adgangsarbejde hvor de kristne i deres sociale arbejde møder de lokale ansigt til ansigt.
    4. Finde nøglepersoner som har fingeren på pulsen i forhold til et fagområde, en befolkningsgruppe eller et klassesamfund, som tale deres sag og skabe større opmærksomhed på deres livsvilkår og rettigheder.

Du kan på linket her se en kort video, der giver et indblik i de Indiske husmenigheder, som ASSI har været med til at starte. Hvis du ønsker mere information om ASSIs projekter kan du klikke ind på deres hjemmeside: http://www.assilive.org/