Kom og opdag dine nådegaver

Guds energi
Lørdag 1. juni

Udrustet til tjeneste
"Guds energi igennem dig"
Et kursus i, hvordan du bliver naturlig motiveret og får ny energi af de gaver, Gud har givet dig at tjene andre med!
Lørdag 1. juni 2024 kl. 9.00 - 16.00 i Strandkirken

Naturlig motivation kommer af det, som giver dig energi og glæde.

Gud vil virke med sin energi igennem dig til gavn ogglæde - både for dig selv - og andre. Gud deler ud af sin egen skaberenergi - af ren nåde, som en gave til dig. Det, at opdage sine nådegaver og virke i dem, vil være kilde til en langsigtet, god udvikling i dit liv. Et liv med formål og mening. Et liv, der ærer Gud og gavner andre mennesker. Mange oplever, at de er udbrændte og trætte, umotiverede eller skuffede. Fremmede for sig selv. Tomme. ikke er på plads i livet. Det, at opdage sine nådegaver, er med til at lukke gabet og give ny energi, fokus og retning.

Grundbogen på kursusdagen er "Tjenestens 3 farver" af Chr. A Schwarz. Underviser er sognepræst Anders Michael Hansen, som har mange års erfaring med emnet og den praktiske og livsnære tilgang, som "Tjenestens 3 farver" tager på emnet.

Tilmeld dig kurset og køb bogen her

Tilmelding her

Før kurset:
1/ Tilmeld dig og køb samtidig bogen "Tjenestens 3 farver" af Chr. A. Schwartz
2/ Hent bogen i kirkens bogsalg senest 2 uger før kurset. Vi sætter dit navn på bogen
3/ Udfyld nådegavetesten i bogen - udfyld et skema for dig selv "side 64-85) og bed to personer, der kender dig godt, om at udfylde hver et skema (riv side 77-78 og 79-80 ud af bogen og giv det til dem.

Medbring testresultatet på kursusdagen. Dette fungerer som udgangspunkt for arbejdet i grupper på dagen.

På kurset får du svar på:
- Hvad er tjenestens 3 farver?
- Dit personlige udgangspunkt for vækst i tjeneste
- Hvad du bør vide om de åndelige gaver
- Hvordan du opdager de åndelige gaver
- Hvordan du anvender de åndelige gaver
- Hvilke tjenesteområder i Strandkirken, der matcher dine nådegaver

Efter kurset:
Mulighed for opfølgningssamtaler med ledere af relevante tjenesteområder i Strandkirken

Program for dagen

09.00: Ankomst og kaffe
09.15: Lovsang og bøn
09.30: Hvad kan du forvente af kurset?
09.45: Session 1: Hvad er tjenestens 3 farver
10.30: Session 2: Din personlige farvesammensætning og dit udgangspunkt for vækst
11.30: Session 3: Dit personlige forandringskompas - arbejde personligt med 5 praktiske trin (side 35 i bogen)
12.15: Frokost
13.00: Dialog i grupper. Næste trin (side 39-40). Grupper dannes ud fra det fælles udgangspunkt (side 38-39 i bogen). Illustreret ved de bibelske tjenestetyper: Thomas, Martha, Maria, Moses, Peter eller Jonas.
13.45: Session 4: Hvad man bør vide om de åndelige gaver
- Enhver har gaver
- Gaver og kaldelse
- Betydningen af gavekombination
- Forskellige grader af gaven
- Er gaverne permanente?
- Gaver og roller
14.30: Session 5: Sådan opdager du dine nådegaver: 7 trin
15.00: Session 6: Hvordan anvender du dine nådegaver?
- Match mellem nådegave og tjenesteområde
- Introduktion til tjenestebeskrivelser og udrustendende ledelse
15.35: Forbøn
16.00: Tak for i dag