Velkommen til Between Squad! Vi er et tilbud til betweens i kirken, som giver mulighed for at udforske troen på en sjov og engagerende måde. Her mødes vi en gang om måneden i deltagernes hjem for at spise sammen, have det sjovt, blive inspireret og bede sammen. Men hvad er Between Squad egentlig, og hvorfor er det en vigtig del af Strandkirkens tilbud til betweens?

Hvad er Between Squad?

Between Squad er et forældredrevet initiativ, som har til formål at skabe et trygt og engagerende miljø, hvor børn fra 4. - 6. klasse kan føle sig både set og hørt, udvikle deres tro og opbygge stærke venskaber.

I modsætning til de store og mere udadrettede Between-klub aftener i kirken, hvor fokus er på at invitere venner med, er Between Squad et mindre fællesskab med et mere indadrettet fokus. Her handler det om at opbygge et trygt fællesskab i en fast og stabil gruppe af børn, på samme måde som kirkens Liv-grupper gør det for de voksne.

Hvorfor Between Squad?

I between-alderen begynder mange børn selv at gøre sig tanker om tro; Måske stiller de spørgsmål til den tro, de er vokset op med og måske får de spørgsmål omkring deres tro fra klassekammeraterne. Between Squad er skabt netop for at skabe et trygt rum for alle de spørgsmål, som betweens kan have omkring tro.

Vi forældre kan selv have spørgsmål som:

Hvordan kan jeg formidle troen videre til mit barn på en respektfuld måde?
Hvordan kan mit barn lære Jesus bedre at kende og udvikle en positiv relation til ham?
Hvordan kan jeg bedst tale med mit barn om tro og tvivl?
Hvordan kan jeg motivere mit barn til at komme med til gudstjenester og føle et medejerskab i kirken?
Hvordan kan jeg støtte op om venskaber med andre børn fra kirken?
Hvordan kan jeg støtte mit barn i at turde være åben og indgå i dialog om tro med klassekammerater og undervisere?

Hvis du genkender disse spørgsmål, er du ikke alene. Between Squad er designet til at hjælpe både børn og forældre med at navigere i disse udfordringer.

Konceptet

I Between Squad mødes vi en gang om måneden hjemme hos en af deltagerne fra kl. 17.15 til 19.30. Aftenen har en fast struktur, som gør det enkelt og overskueligt for forældrene at afholde på skift. Konceptet involverer tre forskellige forældrepar hver gang, som har ansvar for henholdsvis værtskab/mad, leg/aktivitet og inspiration/bøn.

Aftenens struktur

17.15: Velkomst og Spisning
Vi starter med at byde velkommen og gå til bords. Værtsfamilien står for at lave enkel børnevenlig aftensmad.
18.00: Aktivitet eller Leg
Efter spisningen står et andet forældrepar for en sjov aktivitet eller leg.
18.30: Samling:
Det sidste forældrepar står for inspirationsdelen, hvor vi synger lovsange, deler tanker og taler om tro. Vi afslutter med popcorn-bøn, hvor alle har mulighed for at komme med emner, de gerne vil have, at vi beder for.
19.15: Forfriskning og Fri Leg
Vi runder aftenen af med en lille forfriskning og fri leg til 19.30.

Hvordan deltager man?

For at være med i Between Squad skal dit barn være en Between og gå i 4-6 klasse, og gerne allerede have sin gang i kirken. Vi opfordrer til, at man melder sit barn til alle aftener i halvåret for at sikre kontinuitet og et trygt fællesskab. Hver familie skriver sig på 1-2 opgaver i løbet af halvåret; enten at være værtsfamilie, stå for leg eller inspiration.

Hvis du og dit barn er interesseret i at være med, kan I udfylde formularen nedenfor på denne side eller kontakte vores koordinatorer, Thomas og Mirjam, for at få mere information og tilmelde jer.

Velkommen til Between Squad!

Between Squad er mere end bare en månedlig samling. Det er en mulighed for at skabe uforglemmelige minder, opbygge varige venskaber og vokse i troen sammen. Vi glæder os til at byde dig velkommen i vores fællesskab og se, hvad Gud har i vente for os alle.

Så hvad venter du på? Tag med på en rejse i tro og venskab med Between Squad. Vi ses snart!

Med venlig hilsen,

Between Squad Teamet